Gambar-gambar kemalangan bas ekspress 10.10.10 dan keterangan saksi yang hanya selamat 5 saat dari kejadian | Blog Komik oleh @thesharkox

Monday, October 11, 2010

Gambar-gambar kemalangan bas ekspress 10.10.10 dan keterangan saksi yang hanya selamat 5 saat dari kejadian




Hoihoi..
Semalam, ini panas punya berita, hari pun masih panas lagi
Kawan aku, Mazri kata kawan kepada kawan dia hampir-hampir menjadi mangsa kemalangan semalam!
Cuma  5-10 saat awal dari kemalangan tu...berpantang maut sebelum ajal!

Berikut adalah gambar-gambar dan kenyataan yang di tulis sendiri oleh kawan kepada kawan dia yang hampir menjadi mangsa tu.

KENYATAAN 1

asalammualikum , Saya adalah merupakan nyaris mangsa kemalangan. satu malam x bleh tido masih terbayang2 keadaan berlaku. pada masa kejadian iaitu jam 6.35 petang semalam saya nampak segalanya apa yang berlaku sebelum impact. saya dari arah utara ke arah selatan. apa yang saya nak tekankan disini adalah PUNCA KEMALANGAN! 
Sewaktu kejadian, jalan arah ke utara penuh dengan kenderaan (ketiga-tiga lorang). Bas delima berada di lorong laju dengan MENGEKORI RAPAT kenderaan dihadapan (kenderaan putih mungkin myvi @ viva).. sewaktu hampir melepasi saya (sya di lorong laju arah selatan) bas tersebut terhunyung hayang ke kanan dan kiri (saya yang melihat keadaan tersebut menambah kelajuan) kemudian terdengar bunyi geseran sebanyak 2 kali. dan kemudian bas tersebut terus merempuh divider (tanpa sebarang resistance dari rail) menyimpang jalan. 
Asap terlalu tebal dan memenuhi jalan sejurus kemalangan. bunyi dentuman bertalu talu diiringi bunyi seretan. Saya yang dalam keadaan tergamam dan panik tak mampu nak menekan minyak .. dan setelah melihat belakang tiada satu kenderaan pon dapat melintasi kawasan kejadian.. jalan arah selatan menjadi kosong..kosong. 
saya masih terbayang wajah2 penumpang kereta yang saya potong seblum kejadian.. rata rata adlah keluarga, yang memandu dalam 90 kmj -100kmj. masyaAllah ... mujur ajal saya bukan disitu.. buat yang terlibat saya ucapkan takziah dan semoga roh yang mati dicucuri rahmat. ahh satu lagi saya rasa bas tu tidaklah dipandu laju sangat .. lebih kurang 110 kmj jer sebab jalan time tu sesak. 

KENYATAAN SAKSI KE- 2
assalamualikum, saya adalah antara mangsa yang terlepaas dari pelanggaran semalam.. apa yang saya hendak nyatakan disini berkenaan kereta yang dihempap oleh bas adalah kereta yang betul 2 dibelakang saya (honda accord hitam ) . 
mujur saya pantas lebih kurang 5 saat di hadapan kereta honda tersebut... kelajuan lebih kurang 130 kmj pada waktu itu .. 
yang membuatkan saya tertarik untuk post disini adalah KEBANYAKAN MAKLUMAT DARI AKHBAR ADALAH BERCANGGAH DENGAN CERITA SEBENAR .. Saya akan ke balai polis untuk memberikan maklumat. kepada kawan2 yang ingin mengetahui maklumat sila la baca laporan saya di thread satu lagi. perkara menggagu pikiran saya dan diharap jangan buat sebarang spekulasi jika ingin membantu polis mencaari punca sebenar kemalangan.
by the way .. saksi dalam bas cakap bas laju dan mendahului kenderaan lain .. tidak benar .. sebelum kemalangan bas tersebut mengekori rapat sebuah kereta putih (viva @ myvi) sebelum hilang kawalan melepasi kereta saya (gen2) dan menghempap kereta belakang saya (honda accord warna hitam versi 2005++.)

GAMBAR-GAMBAR































disclaimer
Aku hanya menyampaikan apa yang kawan aku ini hantar. Tiada sebarang pengubahsuaian pada kenyataan saksi.
-TheSharkox-

Thanx to Mazri dan kawan beliau, Mohamad Zahlan

p/s: Al-Fatihah kepada mangsa yang beragama Islam


46 comments:

Ezao' Edogawa said... [Reply to comment]

Itulah yg dnamakan ajal. Btl kata org,ajal maut dtgn Tuhan. MasyAllah,tragis ezao tgok kmlgn ni.5 saat menentu hdup atau mati kita.

The Sharkox said... [Reply to comment]

@Ezao' Edogawa: Yup...5 saat sahaja

missCHOKODOX said... [Reply to comment]

sharkox..adatlah..selalunya bas driver memang macam lahanat mengejar orang terutama kami yg bawa kereta chumel macam viva nih..selalu sgt melihat driver tak berhati perut nih senyum mengejek..bila kami terkial2 nak bagi laluan kat diorg..penyudahnya..nyawa tak berdosa melayang..thanx share story nih

Mimie.Candy Cane said... [Reply to comment]

sebak aku bace entry ni.menyayat hati sangat..semoga kejadian ni dijadikan iktibar utk pengguna jalan raya yang lain..

al fatihah buat mangsa beragama islam

The Sharkox said... [Reply to comment]

@missCHOKODOX: Betul..apatah lagi kia yang naik moto kriss ni...tambah2 lagi lori balak n lori batu bawak dok kejar laju2 dari belakang..cukup takut.

Kemalangan berlaku kepada siapa2 saja
dan di mana2

Lizzie Yasmin said... [Reply to comment]

PERGH... sHARKOX nk meleleh air mata baca nie.. menurut akhbar, pemandu bus mabuk ketika itu... mmg belum smpai ajal lagi mmber tue.. Al Fatihah,,,,

wannurfazrini said... [Reply to comment]

bapak seraaaammmm ! x sggup nak jengah walaupun gmbr . hoihoi !

The Sharkox said... [Reply to comment]

@Lizzie Yasmin: Entah la min..nak percaya kat paper pun susah..

The Sharkox said... [Reply to comment]

@wannurfazrini: toksah tengok fadz, kang tak leh jawab exam..

mia said... [Reply to comment]

erk, bole saya pinjam info ni tak?nnti link kamu disertakan..

rapunzel said... [Reply to comment]

sedih :(

xhilmi said... [Reply to comment]

ngeri giler... kalau la aku paramedik yang bertugas kat situ hari tu.. cuak gak...

xhilmi said... [Reply to comment]

the sharkox, aku kidnap skit info erk.. then aku link kn blog ko.. tq ea...

The Sharkox said... [Reply to comment]

@mia:Silakan

The Sharkox said... [Reply to comment]

@xhilmi:Silakan...tq

The Sharkox said... [Reply to comment]

@rapunzel:Takdir...bawak laju eksiden, bawak pelan pun eksiden...

sundaychoc said... [Reply to comment]

syukur aku balik ke batu pahat ahad tu lagi awal dari kebiasaan.

The Sharkox said... [Reply to comment]

@sundaychoc: Aha....

Rizuan Ismail said... [Reply to comment]

syarikat bas delima mengatakan bas kerap di servis, pemandu berdisplin dan tiada rekod kesalahan lalu lintas..padahal blh tgk sebelum ni di Melaka highway AMJ bas delima ni memang suka memecut lebih dari had laju..

MuJE said... [Reply to comment]

hem, betol jugak tu.. jangan buat spekulasi yang bukan-bukan.. tunggu siasatan polis dulu...

The Sharkox said... [Reply to comment]

@Rizuan Ismail:Oh...begitu eh..sepatutnya dorang ni belajar la dari kes Sani expres tu ye tak?

The Sharkox said... [Reply to comment]

@MuJE: Yep...correct!

atie said... [Reply to comment]

Sharkox.. amik kenyataan saksi leh? nanti kredit to u..

TheSharkox said... [Reply to comment]

@atie: Ok atie, dipersilakan dengan segala hormatnya :)

atie said... [Reply to comment]

tkasih.. :)

gabanMorka said... [Reply to comment]

wuish....tragis tol.takot aku

sayang said... [Reply to comment]

gilalah...putus tgn kott ...

The Sharkox said... [Reply to comment]

@sayang: Putus habis...

Wan said... [Reply to comment]

ade seorang penunggang motosikal yang meninggal mase kemalangan tu,,. kawan baik saye,,. dari pontian johor,,. tp x keluar pn gambar dye dalam paper hari ni,,. nama dye muhammad afiq bin abd hamid

The Sharkox said... [Reply to comment]

@Wan: Seriously?????
Innallillah...smoga roh arwah afiq dicucuri rahmat...Allah lebih sayangkan dia

cKyN WaN said... [Reply to comment]

ngeri betol~
xsanggup nak tengok gambar lama2

BUNGA said... [Reply to comment]

Masyaallah.. ajal maut ditgn Tuhan..
gmbr pun sgt mengerikn..
mudah2an Allah tempatkan roh mereka dikalangan org yg beriman.. Amin

Amirez said... [Reply to comment]

entah macam mana debarnya dua orang yang cerita kat atas ni bila sipi-sipi dengan maut. mohon pinjam pengakuan ni untuk post kat blog saya boleh?

The Sharkox said... [Reply to comment]

@Amirez: Dipersilakan dengan segala fhormatnya

kobEj0rdan~ said... [Reply to comment]

110kmj tu laju la kan utk bas yang tinggi dan x stabil.huh

paper pon semoga yang len mengambil iktibar. thanks bro forr the info

alfatihah utk mangsa yang beragama islam

CiK QiQi said... [Reply to comment]

sadis sangat2 bile tgok gmbr2 ni...adoi.kalo kena kat sndri la..ish..mnx djauhkan la bnde2 cmni

Mah@mahu said... [Reply to comment]

Takziah kepada semua mangsa dan Al Fatihah kepada yg beragama Islam... Tak sanggup baca dah...

Anonymous said... [Reply to comment]

alfatihah buat mangsa yang beragama islam dan takziah buat keluarga mangsa2 yang terlibat..hmm..rasa2 nya kerap juga berlaku kemalangan dikawasan melaka & sempadan negeri9..

buat pemandu bas pula..memang tak dinafikan ada diantara mereka yang suka langgar peraturan dan tidak berhemah ketika memandu..110km/j tu dikira laju untuk bas..lagipun bas tersebut berada di lorong laju bukan..?
adakalanya mereka bersikap kurang ajar..takpe lah..semoga kejadian kali ini memberi iktibar buat semua pemandu bas..kereta..van..lori dan tidak ketinggalan motosikal..
jangan kerana kesilapan anda sendiri,,nyawa orang lain juga terancam.

Anonymous said... [Reply to comment]

saksi ni dua2 pown kwn the sharkox pnye kwn???

The Sharkox said... [Reply to comment]

@Anonymous: Kawan kepada kawan yang dalam FB tu..

The Sharkox said... [Reply to comment]

@The Sharkox: Yanf naik gen-2..yang sorang lagi tak kenal

prince kais said... [Reply to comment]

ngeri tol..

Anonymous said... [Reply to comment]

A Lenten fee can be paid and the issues are agreeable. The all-overish loan absorbed attention will go all off a after this downgrading, it'll worsen even more. This is because you be obliged be paying back the you will not have to aggravation all over amount due balance any minute. [url=http://paydayloansbree.co.uk] pay day loans[/url] Some loans even afford the a certain with the abandon not after another Herculean fee activated to you. Payday loans are loans that accord an a certain with instant, easy and all-around balance that the most advisable of all monetary products all-around at easy accommodation. Dealing with these kinds of problems can be a little antagonistic therefore applying may be antipodal many problems while meeting the acute requirements. To action urgency, however, you can rely on same day payday loans that are your accept implicitly accomplishment as there is no accept check, faxing documents and pledging capital or armor. For applying such loan, you just need to to be a short term answer. Also, if you are unable to pay the due debts then in mind that we need accident assets allotted for these necessities. However, the Aktiengesellschaft will that walk in life after anterior account or hindrances. These loans come adept to the most creative, innovative, and adventurous thinkers you were ever likely to meet. uk pay day loan This accept for gospel won't be influenced by acceptability rating, are choice an Babbittish payday loan. The account of Cheap Payday of the question, take the time to look at what a payday loan could accommodate with. This is 24 hours all-around approach and you are able to you when you need it most - apply now at http://faxlesspoorcreditpaydayloans.

Anonymous said... [Reply to comment]

People having poor approval evaluation can also utilise is free of cast and is less time overwhelming. Then on the selected day fast cash 500. [url=http://paydaypremierloans.co.uk] payday loans[/url] These loans are with bad commendation also. It is a very easy process that only loans due to lack of confirmative and short-run. payday loans uk Online know-how is best way to investigation and and in that respect is an imperative duty for medium of exchange then 3 time unit day loans are good derivative.

Anonymous said... [Reply to comment]

cheap uggs
cheap ugg boots
giuseppe zanotti shoes
belstaff jackets
juicy couture handbags
uggs sale
louis vuitton handbags
uggs sale
north face jackets
dansko outlet
roshe run
louis vuitton outlet
canada goose outlet
giuseppe zanotti outlet
ugg sale
ugg boots clearance
cheap uggs for sale
nike air max
michael kors handbags
uggs on sale
cheap nike basketball shoes
patagonia outlet
celine handbags
michael kors handbags
ugg boots for women
toms shoes
joe new balance outlet
kate spade black friday
cheap ugg boots
mulberry uk
polo outlet online
dolce gabbana handbags
ugg boots clearance
cheap uggs

Dr Purva Pius said... [Reply to comment]

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.