Mat dan Blazer Konvo | Blog Komik oleh @thesharkox

Mat dan Blazer Konvo




Tadi dapat mesej dari Mat

"Bro, kena ada blazer pulak nak konvo ni"
 "Apahal pulak kena ada blazer Mat? Buat apa blazer tu?"
"Blazer tu nak buat cuci kereta ko la, takkan nak pakai kat badan pulak kot.." 
"Harharhar....ko kelakar la Mat, kelakar macam tupai!"

"Ko buat tak tau ajer Mat..merepek gila nak konvo kena ada blazer. Aku dulu tak payah pun blazer-blazer bagai ni. Buat bodo ajer dowh"

"Tak boleh bro, dia tulis dalam buku panduan tu, suruh pakai menatang blazer"

"Ko tak payah dengar Mat. Buang duit ajer tu..ko cakap la ko famili miskin, nak beli karipap inti kelapa pun tak mampu, inikan pulak beli blazer. Lagi pun apajadah ko nak pakai blazer padahal masa tu ko sarung jubah besor kaler biru tu nanti..Zaman aku dulu takde pulak mengada2 dia orang nak suruh pakai blazer" 

"Itulah..macam gampang kan? Ko dulu konvo pakai baju tidur steady ajer kan?"
"Hoi agak-agak la Mat, bila masa aku pakai baju tidur? Aku pakai baju mandilah time tu"
"Eleh, ko nak tipu konon,..entah la bro. Naik pening aku . Macam haram ajer peraturan nak konvo ni. Peraturan nak berkonvo lebih dari peraturan nak SEMBAHYANG!!

Harharhar...


p/s: Mat adalah roomate sewaktu di zaman degree. Beliau menunggu masa untuk konvo, tapi masalah blazer memang menyusahkan kehidupan katanya. Belum ditambah dengan peraturan yang entah apa apa lagi entah..


14 comments:

syahrilhafiz said... [Reply to comment]

nampak gayanya..angau nak pakai blazer kembali la tu..hehe

The Sharkox said... [Reply to comment]

@syahrilhafiz: Bukan angau apis, ni kes tak pernah pakai blazer dia suruh pakai blazer...ape kes...?haha..

aYaz said... [Reply to comment]

mmg ms konvo rule kena pakai blazer bg yg lelaki..
huu~

The Sharkox said... [Reply to comment]

@aYaz: Tak la....dulu mana ada kena pakai..sekarang ajer beria suruh pakai..poyo

FareedSairi said... [Reply to comment]

pakai baju melayu tak le ke?

Oong-ong said... [Reply to comment]

smart pe pakai blazer..klw x mmpu bli..g le sewa...huhu

The Sharkox said... [Reply to comment]

@FareedSairi: Boleh kot....nnti aku suruh Mat tu try..kalu kena marah gak, nnti aku lempang sapa yang buat arahan blazr tu..haha

The Sharkox said... [Reply to comment]

@Oong-ong: Dah suruh dah dia sewa..tak pun angkat yg bundle

shark said... [Reply to comment]

pakai jer..
baru nmpk stylo..
hahaa

HiGHNeSS FiQ said... [Reply to comment]

pakai baju melayu r senang~

Ezao' Edogawa said... [Reply to comment]

beli je lah shark blazer tu. hehe! Mesti cool! haha

The Sharkox said... [Reply to comment]

Mat, ko pakai baju melayulah..blazer ni merepek je, freemason..haha

syahrilhafiz said... [Reply to comment]

@The Sharkox:hahahaha...mesti main sumbat je pakai..

Anonymous said... [Reply to comment]

louis vuitton outlet sale
ugg clearance
woolrich jackets
genuine uggs
burberry outlet
gucci bags
canada goose jackets
mbt shoes
cheap ugg boots
canada goose sale
furla handbags
prada handbags
salvatore ferragamo shoes
canada goose jackets sale
ugg outlet online
tory burch outlet online
nike outlet
nike outlet online
roshe run
joe new balance outlet
reebok shoes outlet
louis vuitton bags
nike store online
furla bags
ugg boots clearance
kate spade black friday sale
uggs outlet
burberry outlet
ugg boots sale
michael kors purses
ugg sale
moncler outlet
beats by dre black friday

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...